Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Ichigo Home Bakers

BISKUT FAMOUS AMOS


Saya percaya ramai rakan-II di luar sana yang dah buat biskut kan..macam2 biskut boleh kita try, cuma kemahuan je yang perlu diperintiskan, kalau tak betul-II memang M juga nak memulakannya. *tekun beriya nak tolong letak ceri kat sekut tu.. * Berkisar kepada tajuk biskut hari ni, agak pelbagai juga resepi biskut suji untuk dicuba sebenarnya.Tapi kali ni saya berkesempatan untuk mencuba resepi ni..TQ buat penyumbang resepi.  

Bahan-bahan: 
  • 1 cawan butter 
  • 1 1/2 cwn tepung gandum 
  • 1/2 cwn tepung jagung 
  • 1 s/k soda bicarbonat 
  • 1 cawan gula halus 
  • 1 cawan gula perang 
  • 2 1/2 cawan oat yg dimesin halus (sukat oat dan kemudian dimesin hingga halus) 
  • 12 oz. chocolate chips (eryne gune brand Hershey) 
  • 1/2 s/k garam 
  • 9 oz. chocolate Cadbury (parut) 
  • 2 biji telur 
  • 1 s/k baking powder 
  • 1 1/2 cawan chopped nuts (eryne gune walnut, almond & hazel) 
  • 1 s/k vanilla 

Cara: 
  1. Pukul butter dan gula hingga gebu. 
  2. Masukkan telur dan vanilla, campurkan tepung, oat, garam, baking powder dan soda bikarbonat. 
  3. Masukkan chocolate chips Hershey, Cadbury bar (yg dah di parut) dan kekacang, sebatikan semua bahan dan gaul rata. 
  4. Kemudian sudukan ke dalam loyang dlm jarak 2 inci. 
  5. Bakar dalam 15min pd suhu 170 degree celcius.

1 "Juri-Juri":

Yuyu Zaza said...

salam admin blog, jom komen artikel baru saya

Gambar Rozita Che Wan & Zain Saidin bercium di Eiffel Tower Dikutuk Peminat ---> http://syokbah.com/gambar-rozita-che-wan-zain-saidin/

 
Copyright© Segala Yang Tercatat diatas semuanya Hak Milik Ichigo Homebakers.